Atskleiskite savo svetainės potencialą vidinio SEO pagalba

Jeigu domitės vidiniu SEO, tikriausiai ieškote būdų patobulinti savo svetainę, kad ji būtų lengviau randama ir pritrauktų daugiau lankytojų. Vidinis SEO optimizavimas daugiausia orientuojasi į svetainės vidinių nuorodų kūrimą, kas pagerina paieškos sistemų pozicijas ir palengvina vartotojų patirtį.

Šiame straipsnyje pateiksime patarimų, kaip paprastai ir neapsunkinant procesų optimizuoti vidines nuorodas, padidinti puslapio stiprumą bei išvengti dažniausiai daromų klaidų.

Pagrindiniai aspektai vidinė seo optimizacija

  • Vidinės nuorodos yra labai svarbios svetainės struktūrai, kadangi jos prisideda prie lankytojų patirties bei indeksavimo paieškos sistemose. Be to, gerai struktūrizuota sistema paskirsto nuorodų teisingumą ir pagerina svetainės įsitraukimo rodiklius.

  • Strategiškas vid. nuorodų kūrimas didina puslapio autoritetą, paskirstydamas PageRank visoje svetainėje, o palankiems SEO rezultatams pasiekti būtina išlaikyti pusiausvyrą tarp DoFollow ir No Follow nuorodų.

  • Reguliarūs vid. nuorodų auditai yra būtini. Tai leidžia nustatyti ir ištaisyti neveikiančias nuorodas ar puslapius „našlaičius“ (orphan pages – puslapiai kurie kurios neturi vidinių nuorodų į savę), išvengti perteklinių nuorodų ir užtikrinti esamų nuorodų naudingumą svetainės lankytojams. Tam padeda tokie įrankiai, kaip „Moz Pro“, „SEMrush“, „Ahrefs“ ir „Google Search Console“.

Atraskite vidinių nuorodų galią

Neretai kalbant apie nuorodas, pirmiausia pagalvojama apie išorines nuorodas, kuriomis iš kitų domenų yra nukreipiama į jūsų svetainę. Tačiau vidinės nuorodos – hipersaitai, jungiantys jūsų svetainės puslapius – yra nemažiau svarbios. Jos yra svetainės struktūros pagrindas, nukreipiantis lankytojus ir paieškos sistemas iš vieno puslapio į kitą.

Įsivaizduokite savo svetainę kaip miestą, o vid. nuorodas – kaip kelių tinklą. Geras kelių tinklas sujungia visas miesto vietas, todėl galima efektyviai keliauti ir atrasti viska, ką miestas gali pasiūlyti. Atitinkamai veikia ir gerai struktūrizuota vid. nuorodų sistema, kuri pagerina:

  • Lankytojo patirtį;

  • Svetainės įsitraukimo rodiklius;

  • Lankytojų nukreipimas į konversiją;

  • Palengvina paieškos sistemų supratimą apie svetainės struktūrą ir galimybę ją nuskaityti.

Vidinių nuorodų vaidmuo ir svetainės struktūra

Vidinės nuorodos, kurios dažnai lieka nepastebėtos, yra itin svarbi svetainės struktūros dalis. Tiek vidinės, tiek išorinės nuorodos padeda paieškos sistemoms suprasti ir indeksuoti visus svetainės puslapius, taip supaprastindamos „Google“ indeksavimo procesą ir padidindamos svetainės turinio matomumą paieškos rezultatuose.

Vid. nuorodos ne tik padeda paieškos sistemoms, bet ir pagerina lankytojo patirtį. Jos leidžia lankytojams lengvai rasti ir pereiti į reikiamus puslapius, kas pagerina vartotojų įsitraukimą ir, tikėtina, pagerina SEO reitingus. Visa tai įmanoma gerai suplanavus vid. nuorodų struktūrą. Nustačius informacijos, kurią norite pateikti reikšmingumo lygius, ir tinkamai paskirsčius nuorodas visoje svetainėje, gerai struktūrizuota nuorodų sistema pagerina svetainę ir jos lankytojų pasitenkinimą. Dalinamės keliais gero vidinio SEO optimizacijos privalumais:

  1. Patobulinta vartojo navigacija ir patirtis;

  2. Padidėjusi laiko trukmė svetainėje;

  3. Žemesni atmetimo (ang. bounce) rodikliai;

  4. Aukštesni konversijos rodikliai;

  5. Padidėjęs SEO našumas.

Įgyvendinant sėkmingą vidinio SEO strategiją, galima optimizuoti svetainę ne tik paieškos sistemoms bei lankytojams, bet ir padidinti lankytojų srautą bei pasiekti numatytus tikslus.

Efektyvios strategijos kūrimas

Veiksmingai strategijai reikia kryptingų ir tikslingų nuorodų išdėstymo. Pagrindinis tikslas – padėti paieškos sistemai „Google“ aptikti, indeksuoti ir suprasti kiekvieną jūsų svetainės puslapį, tuo pačiu metu praturtinant vartotojo patirtį bei nukreipiant lankytojus į susijusį turinį.

Nors nėra universalaus ir visiems tinkančio atsakymo, kiek vid. nuorodų turėtumėte turėti, paprastai rekomenduojama viename puslapyje turėti bent penkias nuorodas į senesnius straipsnius ir nuo 5 iki 10 nuorodų kiekvienam 2000 žodžių turiniui. Atkreiptinas dėmesys, jog kokybė yra svarbiau už kiekybę – įsitikinkite, jog vid. nuorodos nukreipia į susijusius ir reikšmingus jūsų svetainės puslapius.

Esamos struktūros įvertinimas

Reguliarus vid. nuorodų struktūros patikrinimas yra toks pat svarbus, kaip reguliari jūsų sveikatos patikra. Svarbu žinoti, kiek yra vid. nuorodų ir kaip jos paskirstytos jūsų svetainėje.

Vertinant vid. nuorodų struktūrą, svarbu atsižvelgti į įvairius rodiklius, pavyzdžiui,

  • reitinguojamų raktinių žodžių skaičių viename puslapyje;

  • paspaudimų skaičių;

  • indeksuojamų puslapių skaičių;

  • puslapyje praleistą laiką.

Šių rodiklių supratimas gali padėti patobulinti bendrą vid. nuorodų strategiją.

Be to, „Google Analytics“ gali suteikti vertingų įžvalgų – nustatyti tobulintinas sritis ir stebėti vid. nuorodų poveikį tokiems rodikliams, kaip srautas, atmetimo (ang. bounce) rodiklis, puslapių peržiūros, svetainėje praleistas laikas ir konversijos.

Puslapio autoriteto didinimas ir strategiškas nuorodų talpinimas

Vidinės nuorodos ne tik palengvina vartotojų ir paieškos sistemų nukreipimą, bet ir prisideda prie puslapio autoriteto didinimo. Vid. nuorodų startegiškas talpinimas paskirsto autoritetą arba Page Rank visoje svetainėje, didina susietų puslapių reitingą bei matomumą paieškos rezultatuose.

Tačiau klaidinga būtų galvoti, kad kuo daugiau vid. nuorodų sukuriama, tuo didesnis puslapio autoritetas pasiekiamas. Ne kiek nuorodų skaičius, o jų tikslingas talpinimas yra svarbu. Tai apima stipriausių puslapių nustatymą ir jų panaudojimą nuorodoms talpinti bei atitinkamo turinio prijungimą, įsitraukimui ir autoritetui padidinti. Be visa to, itin svarbu svetainei vystantis ir talpinant vis daugiau turinio nepamiršti nuolat peržiūrėti ir atnaujinti esamas nuorodas.

Puslapių prioritezavimas vidinėms nuorodoms

Kalbant apie vidines nuorodas, svarbu paminėti, jog ne visi puslapiai yra vienodi – kai kurie iš jų talpina svarbiausią turinį arba yra arčiau jūsų konversijos tikslų, kas tokius puslapius daro reikšmingesniais už kitus puslapius. Būtent šie svetainės puslapiai turėtų būti prioritetiniai vid. nuorodoms.

Be to, strategiškas vid. nuorodų panaudojimas tam, kad „Google“ aptiktų, indeksuotų ir suprastų jūsų svetainės puslapius, didina SEO efektyvumą. Tai nereiškia, jog reikia pridėti kuo daugiau nuorodų, bet veikiau atsižvelgti į jų kokybę. Laikantis šio požiūrio, svarbu nuolat įvertinti ir atnaujinti vidines nuorodas, taip užtikrinant nuorodų strategijos veiksmingumą ir tinkamumą.

Anchor tekstų optimizacija vidinėms nuorodoms

Inkaro tekstas arba anchor text – tai aktyvios nuorodos tekstas, ant kurio galima paspausti. Jis yra ypatingai svarbus, kuriant vid. nuorodas, kadangi tai ne tik suteikia skaitytojui kontekstą, bet ir informuoja paieškos sistemas apie susieto puslapio turinį.

Atlikus SEO auditą, galima pastebėti, kuriose vietose reikalinga inkaro tekstų korekcija. Inkaro tekstų optimizavimo pagrindas yra:

  1. Užtikrinti, kad inkaro tekstas būtų susijęs su puslapiu, į kurį pateikiama nuoroda;

  2. Vengti perteklinio optimizavimo;

  3. Atsižvelgti į turinio kontekstą;

  4. Išspręsti bet kokias ALT teksto problemas.

DoFollow ir NoFollow nuorodų pusiausvyra

Siekiant gerų SEO rezultatų, labai svarbu rasti tinkamą pusiausvyrą tarp DoFollow ir NoFollow nuorodų. DoFollow nuorodos prisideda prie SEO reitingo, o NoFollow – nesuteikia nuorodų teisingumo. Rekomenduojamas santykis tarp šių nuorodų yra 60% DoFollow ir 40% NoFollow.

Svarbūs dalykai, kuriuos reiktų žinoti, kuriant DoFollow nuorodas:

  • Išeinančios nuorodos aktualumas ir pridėtinė vertė skaitytojui;

  • Susiejamas turinys;

  • Kreipimasis į tinkamas svetaines ar tinklaraščius, kad patalpintų nuorodą į jūsų turinį.

Tuo tarpu kuriant NoFollow nuorodas, tereikia prie nuorodos pridėti atributą „nofollow“.

Dažniausiai pasitaikantys vidinio SEO iššūkiai

Kaip ir visi SEO procesai, vidinis SEO optimizavimas taip pat gali būti pilnas iššūkių. Nuo neveikiančių nuorodų iki „našlaičių“ puslapių – šios problemos gali lemti nesklandžią naudotojų patirtį ir neigiamą SEO poveikį, ypatingai, jei problemos kyla tame pačiame domene.

Gera žinia ta, kad kiekvieną problemą galima išspręsti. Peržiūrėjus rašybos klaidas, atkūrus trūkstamą puslapį, įdiegus nukreipimus ir pašalinus neveikiančią nuorodą, galima lengvai išspręsti visas vid. nuorodų problemas.

Našlaičių puslapių atveju, galima sukurti vidines nuorodas į šiuos puslapius iš kitų tinkamų svetainės puslapių. Taip užtikrinama jų integracija į svetainės struktūrą ir paieškos sistemoms galimybė juos ideksuoti.

Neveikiančių nuorodų taisymas

Neveikiančios vidinės nuorodos gali neigiamai paveikti jūsų svetainę, pavyzdžiui,

  • Suprastinti jūsų svetainės lankytojo patirtį;

  • Padidinti bounce rodiklį;

  • Sumažinti nuskaitymo ir indeksavimo galimybes;

  • Sumažinti SEO našumą.

Taigi, kad būtų užtikrinama sklandi lankytojų patirtis ir išlaikoma gera vidinė SEO optimizacija, svarbu nuolat tikrinti ir taisyti neveikiančias vid. nuorodas. Tam galima naudoti tokius įrankius, kaip

  • Broken Link Checker;

  • Screaming Frog;

  • Google Search Console;

  • W3C Link Checker;

  • SEMrush;

  • Ahrefs.

Nustačius neveikiančias nuorodas, galima imtis taisymų: atnaujinti nuorodų URL, įdiegti tinkamus nukreipimus arba visiškai pašalinti nuorodas.

„Našlaičių“ puslapių (Orphan pages )tvarkymas

Našlaičiai puslapiai yra svetainės puslapiai, kuriuose nėra vid. nuorodų, kas daro juos nepasiekiamais iš bet kurio kito svetainės puslapio. Tokie našlaičiai puslapiai gali kelti SEO optimizavimo sunkumų – gali būti prastai rodomi paieškos sistemų rezultatų puslapiuose (ang. SERP) bei riboti organinės paieškos srautą.

Nustatyti puslapius našlaičius galima naudojantis tokiomis priemonėmis, kaip „Screaming Frog“ arba analizuojant jūsų svetainės organinį srautą „Google Analytics“. Nustatę šiuos puslapius, galite integruoti juos į svetainės struktūrą, pridėdami vid. nuorodų iš atitinkamų puslapių. To pasekoje, užtikrinsite, kad juos atras tiek naršytojai, tiek paieškos sistemos, bei pagerinsite SEO ir lankytojų patirtį.

Venkite perteklinio vid. nuorodų kiekio

Nors vidinis susiejimas yra labai svarbus SEO optimizacijos procesui, perteklinis jų naudojimas gali lemti nepalankius rezultatus. Per didelis vid. nuorodų kiekis gali:

  • Pasirinkimų gausa apsunkinti naudotojų apsisprendimą;

  • Sumažinti nuorodų vertę;

  • Neigiamai veikti svetainės SEO.

Taigi, dėl šių priežasčių svarbu vidines nuorodas naudoti saikingai. Siekite balanso – pakankamai nuorodų, kad jos suteiktų vertės ir reikiamo konteksto, bet ne per daug, jog apkrautų turinį ir klaidintų skaitytojus.

Kontekstinės ir navigacinės nuorodos sklandžiam SEO

Kontekstinės ir navigacinės nuorodos – tai vidinės nuorodos, kurios gali labai pagerinti jūsų svetainės SEO bei prisidėti prie geresnės vartotojo patirties. Kontekstinės nuorodos – tai nuorodos, įterptos į jūsų puslapio turinį ir susijusios su jo kontekstu. Tuo tarpu navigacinės nuorodos yra jūsų svetainės navigacijos meniu kuris nukreipia lankytojus bei paieškos sistemas iš vieno puslapio į kitą.

Tinkamai pritaikius šių tipų nuorodas galima gerokai pagerinti SEO optimizacijos procesus ir padidinti matomumą paieškos sistemose.

Navigacinės nuorodos, leisdamos patogiai pasiekti svarbius puslapius, padidina turinio matomumą paieškos sistemų rezultatuose ir pagerina svetainės lankytojų patirtį.

Kontekstinių nuorodų nauda

Į turinį įtraukus kontekstines nuorodas, skaitytojams suteikiamas didesnis gilumas ir aktualumas, kadangi jos nukreipia į patikimus ir reikšmingus puslapius, suteikia papildomos vertės ir, negana to, sklandžiai integruojasi į turinį.

Šios nuorodos padidina tokius veiksnius, kaip:

  • patikimumą;

  • pasitikėjimą;

  • pozicijas paieškos sistemose;

  • organinį srautą.

Be to, turinyje pateikus praktišką ir vertingą informaciją, kontekstinės nuorodos gali daryti įtaką lankytojams. Jos perteikia informaciją apie turinio svarbą ir kontekstą paieškos sistemoms, kas galiausiai pagerina matomumą paieškos rezultatuose.

Veiksmingam kontekstinių nuorodų naudojimui reikia:

  • Bendradarbiauti su turinio kurėjais dėl kontekstinių nuorodų;

  • Sieti nuorodas su susijusiu turiniu;

  • Natūraliai pateikti nuorodas turinio stulpeliuose;

  • Užtikrinti, kad šios nuorodos būtų iš patikimų ir aktualių svetainių.

Svetainės navigacijos tobulinimas, naudojant navigacines nuorodas

Navigacinės nuorodos itin prisideda prie nukreipimų svetainėje gerinimo. Jos leidžia lankytojams aiškiai suprasti savo dabartinę vietą svetainėje ir taip lengviau rasti reikiamus puslapius.

Norint efektyviai išdėstyti navigacines nuorodas savo svetainėje, svarbu:

  • Naudoti aprašomąsias navigacines žymas;

  • Neatidarinėti nuorodų naujame lange;

  • Užtikrinti aiškią ir paprastą navigaciją;

  • Apriboti pagrindinių navigacijos nuorodų kiekį;

  • Siekti kuo didesnio lankytojų pasitenkinimo svetainės navigacija.

Visi šie punktai gali ne tik supaprastinti svetainės turinio navigaciją bet ir gerokai pagerinti bendrą lankytojų patirtį.

Įrankiai jūsų vidinių nuorodų auditui

Norint pilnai išnaudoti savo svetainės potencialą, būtina reguliariai tikrinti vidines nuorodas. Siekiant patikrinti vid. nuorodų struktūrą, nustatyti visas esamas problemas bei atlikti reikiamus patobulinimus, reikia pasitelkti įvairias priemones ir įrankius. Keletas tokių SEO įrankių pavyzdžių:

  1. Moz Pro;

  2. SEMrush;

  3. Ahrefs;

  4. Screaming Frog SEO Spider.

„Google Search Console“ taip pat gali būti naudojamas, kaip papildomas įrankis svetainės duomenims analizuoti ir stebėti. Funkcija „Link Report“ puikiai pasitarnauja, atliekant auditą bei optimizuojant vidines nuorodas.

Pataisymų integravimas po audito

Atsižvelgiant į atliktą vidinio SEO ir nuorodų auditą, kuris atskleidžia tobulintinas sritis, (pvz., neveikiančias nuorodas ar silpną inkarinio teksto optimizaciją), svarbu imtis atitinkamų veiksmų. Sprendžiant nustatytas problemas gali tekti atnaujinti nuorodų URL adresus, įdiegti tinkamus nukreipimus arba visiškai pašalinti neveikiančias nuorodas.

Be to, optimizuojant vid. nuorodų inkaro tekstą, svarbu, jog jis būtų susijęs su puslapiu ir teksto kontekstu, būtų išvengta perteklinio optimizavimo ir išspręstos bet kokios ALT teksto problemos.

Apibendrinimas

Taigi, vidinis SEO yra galingas įrankis, padedantis pilnai išnaudoti svetainės potencialą. Kuriant veiksmingą vidinio SEO strategiją ir suprantant vid. nuorodų svarbą bei nuolat atliekant patikros auditą, galima gerokai pagerinti savo svetainės SEO efektyvumą bei jos lankytojų patirtį.

D.U.K.

Kas yra vidinis SEO?

Vidinis SEO apima vid. nuorodų naudojimą, kuris padeda paieškos sistemai suprasti svetainės struktūrą, lankytojams sklandžiau naršyti svetainėje bei pastipriną tos svbetainės autoritetą.

Kas yra vidinės ir išeinančios SEO nuorodos?

Vid. nuorodos – tai svetainės hipersaitai ( vidinės nuorodos ) svetaines viduje, o išeinančios nuorodos veda į kitas patikimas svetaines ar kitus šaltinius. Abu šie nuorodų tipai yra itin svarbūs, siekiant veiksmingai optimizuoti svetainės SEO.

Koks yra vid. nuorodos pavyzdys?

Vid. nuorodos pavyzdys – tekstinis hipersaitas ( tekstinė nuoroda ), vedantis iš vieno svetainės puslapio į kitą, kaip kad visos nuorodos svetainės turinyje.

Kas yra neveikiančios vid. nuorodos ir kaip galiu jas sutvarkyti?

Neveikiančios vid. nuorodos – tai svetainės nuorodos, nukreipiančios į neegzistuojančius puslapius. Tokias nuorodas galima sutvarkyti atnaujinant jų URL, įdiegiant naujus nukreipimus arba visiškai jas pašalinant.

    Scroll to Top